Némileg szabadidő-autós formával érkezett meg a francia márka teljesen villanyhajtású, kompakt autója.
A Müncheni Autószalonon a franciák bemutatták C szegmensű újdonságukat, amely a Renault-Nissan szövetség közös elektromos autós platformra épül (CMF-EV) (ez az apja a Nissan Ariya villanyautónak is.) A Megane E-Tech Electric természetesen olyan díszítő elemeket kap, amelyek megkülönböztetik az autógyártó többi, nem elektromos hajtású modelljétől. Nem csak a megújult Renault logó, hanem egyéb megkülönböztető jegyeket, minthogy az elektromos modell esetében egy LED-es fénycsík egyedi vonalban fut a kocsi orr-részén.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/39056035-da7d-4ce8-8610-f379eea05603.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3515e664-0d58-4843-8ed1-03a484412e0e.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/73aa1acb-09d1-454d-b382-0b2253616814.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ce2fb352-b588-4a19-9cea-810d890de8d6.jpg)
A jármű mérete 2,70 méteres tengelytáv mellett 4,21 méter, vagyis az autó klasszikusan a kompakt kategóriába tartozik. A csomagtartó teljes térfogata 440 liter, míg a töltőkábelek saját 22 literes tárolóhelyet kapnak. A kabintérben egy nagy digitális műszerfalat (12,3 col) és érintőképernyőt találunk (12 colos) és vezeték nélküli okostelefon-töltőt. A kocsi kabinterében használt anyagok érdekessége, hogy minden kárpit 100 százalékban újrahasznosított anyagokból készül.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/b221ae2e-0db0-427d-84aa-2f4bb35a6f54.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a96da348-5d54-4b8c-b38a-e2ab2825220b.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/70e38e1c-fa68-49d0-8cd4-e707d9413866.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/31dd416b-244a-47f0-8c25-286dcc7f1e5c.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d65ee40b-158b-464a-80ce-cd7e77a8f578.jpg)
A Megane E-Tech Electricet kétféle teljesítménnyel lehet majd megvenni: 130 és 218 lóerős változatokban 250, illetve 300 Nm forgatónyomatékkal. A 130 LE-s változat 40 kWh-s akkumulátorral, míg a 218 LE-s változat 60 kW-os akkumulátorral rendelkezik. A töltési teljesítményben verziótól függően, de legjobb esetben akár 130 kW-os teljesítményű egyenárammal is tölthető a kocsi, amely így 30 perc alatt 300 kilométerre elegendő áramot tud felvenni.
A nagyobb akkumulátoros változat hatótávja töltésenként 470 kilométer a jelenlegi szabványos fogyasztási ciklus szerint. A 0–100 km/h sebességet kevesebb mint 8 másodperc alatt éri el.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.