Némileg szabadidő-autós formával érkezett meg a francia márka teljesen villanyhajtású, kompakt autója.
A Müncheni Autószalonon a franciák bemutatták C szegmensű újdonságukat, amely a Renault-Nissan szövetség közös elektromos autós platformra épül (CMF-EV) (ez az apja a Nissan Ariya villanyautónak is.) A Megane E-Tech Electric természetesen olyan díszítő elemeket kap, amelyek megkülönböztetik az autógyártó többi, nem elektromos hajtású modelljétől. Nem csak a megújult Renault logó, hanem egyéb megkülönböztető jegyeket, minthogy az elektromos modell esetében egy LED-es fénycsík egyedi vonalban fut a kocsi orr-részén.
A jármű mérete 2,70 méteres tengelytáv mellett 4,21 méter, vagyis az autó klasszikusan a kompakt kategóriába tartozik. A csomagtartó teljes térfogata 440 liter, míg a töltőkábelek saját 22 literes tárolóhelyet kapnak. A kabintérben egy nagy digitális műszerfalat (12,3 col) és érintőképernyőt találunk (12 colos) és vezeték nélküli okostelefon-töltőt. A kocsi kabinterében használt anyagok érdekessége, hogy minden kárpit 100 százalékban újrahasznosított anyagokból készül.
A Megane E-Tech Electricet kétféle teljesítménnyel lehet majd megvenni: 130 és 218 lóerős változatokban 250, illetve 300 Nm forgatónyomatékkal. A 130 LE-s változat 40 kWh-s akkumulátorral, míg a 218 LE-s változat 60 kW-os akkumulátorral rendelkezik. A töltési teljesítményben verziótól függően, de legjobb esetben akár 130 kW-os teljesítményű egyenárammal is tölthető a kocsi, amely így 30 perc alatt 300 kilométerre elegendő áramot tud felvenni.
A nagyobb akkumulátoros változat hatótávja töltésenként 470 kilométer a jelenlegi szabványos fogyasztási ciklus szerint. A 0–100 km/h sebességet kevesebb mint 8 másodperc alatt éri el.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.