Elég jól haladnak a teljes elektromobilitás felé.
Az augusztusban értékesített új autók 71,9 százaléka tisztán elektromos volt, és ha hozzáadjuk a hibrid és a plug-in hibrid modellek 20,4 százalékát is akkor az eladások 92,3 százaléka már elektromosított autókból áll. A benzines modellek 4,6 százalékot, míg a dízel autók 3,2 százalékot érnek el a skandináv országban.
A tíz legkelendőbb modell közül 9 elektromos volt, a Tesla Model Y, a Ford Mustang Mach-E és a Volkswagen ID.4 került az első három helyre. Az egyetlen nem elektromos autó a rangsor élmezőnyében is hibrid, a Toyota elektromos egységgel is megtámogatott RAV4-ese.
A norvég kormány 2025-re azt a célt tűzte ki, hogy minden új jármű, ami belföldön kerül értékesítésre, elektromos, hidrogén vagy alacsony kibocsátású plug-in hibrid legyen.
Norvégiában az elektromos autók tulajdonosai továbbra is számos előnyt élveznek, bár a kormányzat részéről elkezdték némileg csökkenteni ezeket. Megszűnt például a korábbi teljes útdíjmentesség, valamint a buszsávhasználat. Ugyanakkor a benzin- és dízelüzemű járművekre továbbra is nagyon magas adót kell fizetni, a nulla szén-dioxid és egyéb káros gázkibocsátású autók viszont szinte minden adó és illeték alól mentesek, ami versenyképesebbé teszi őket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.