Autó hvg.hu 2021. július. 29. 07:59

Géptetőből kiálló turbókkal lett 1500 lóerős ez a Ferrari

Itt a megoldás azoknak, akik a 6,3 literes szívó V12-es motort esetleg túl gyengének találták.

A Ferrari 2012-ben a Genfi Autószalonon tárta először a nagyközönség elé az 599 utódjának tekinthető F12berlinettát, mely 2017-ig, a 812 Superfast érkezéséig maradt gyártásban.

A 4,61 méter hosszú, illetve 1,27 méter magas olasz sportkocsi elejében egy 6,3 literes V12-es szívó benzinmotor található, mely 8250-es fordulatszámon 740 lóerős teljesítményt ad le, és e mellé 6000-es fordulattól 690 Nm-es csúcsnyomatékot kapunk.

Ez a 780 lóerős F12tdf csúcsmodell
Ferrari

A 0-ról 100-ra 3,1 másodperc alatt felgyorsuló, 340 km/h végsebességű F12berlinettából most egy igen komoly tuningváltozat tűnt fel a színen.

Daily Driven Exotic Cars

A teljesítmény több mint a kétszeresére, konkrétan 1500 lóerőre növekedett, amit két darab méretes turbó segítségével sikerült elérni.

Daily Driven Exotic Cars

A motorháztető alatt egyszerűen már nem volt elegendő hely a turbóknak, így a fejlesztők kivágták a géptetőt, melyből felfelé kiállnak a turbók.

Daily Driven Exotic Cars

Arról egyelőre sajnos nem szól a fáma, hogy a szupererős tuning Ferrari hogyan gyorsul és mekkora a végsebessége.

Daily Driven Exotic Cars

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.