Leegyszerűsítve a dolgokat, a közelmúltban debütált 4-es kupé megnőtt egy picit és két extra ajtót kapott.
A BMW 2014-ben dobta piacra az első 4-es Gran Coupét, mely a 3-as és 5-ös sorozat közötti űr stílusos és praktikus betöltésére volt hivatott, és amelynek most megérkezett a teljesen új második generációja.
Az általunk már alaposan letesztelt 4-es kupé hatalmas vese formájú hűtőrácsát megkapott újdonság 4,78 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,44 méter magas. A 4-es Gran Coupé minden irányban nagyobb lett az elődjénél, a tengelytávolsága például 4,6 centiméterrel nőtt, és 0,5 centiméterrel meghaladja az aktuális 3-as szedán tengelytávját.
Alapáron 5,1 colos digitális műszeregység és 8,8 colos érintőkijelző jár, felár ellenében pedig 12,3, illetve 10,25 colos paneleket kapunk.
A hátul helyet foglalók számára is kényelmes utazást biztosító típus csomagtere 39 literrel nőtt, így most már 470 literes. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1290 literig növelhető a puttony mérete.
A 420i alapmodell mozgatásáról egy 2 literes 4 hengeres benzinmotor gondoskodik a maga 184 lóerejével, a 420d-ben pedig egy hasonló méretű 190 lóerős gázolajos egység található. Utóbbi xDrive összkerékhajtással is rendelhető.
A 430i orrában egy vadonatúj 245 lóerős 4 hengeres benzinmotor debütál, a csúcsot pedig a 374 lóerős 3 literes soros 6 hengeres erőforrással szerelt BMW M440i xDrive Gran Coupé jelenti. Az M440i-ben és a dízel 4-esekben 48 V-os és 11 lóerős lágyhibrid technika található, az összes kivitelt nyolcfokozatú automata váltóval szerelik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.