Elon Muskék kicsit megszépítik a legdurvább Tesla Model S villanyautók gyorsulási értékét.
A Tesla idén januárban mutatta be a Model S ráncfelvarrott változatát, amely nemcsak modernizált utastérrel, hanem a korábbiaknál erősebb hajtásláncokkal debütált.
A 118 490 dolláros (35,2 millió forint) Plaid kivitel 1020 lóerős teljesítményű, a non-plus-ultra kategóriás és 148 490 dollárba (44,1 millió forint) kerülő Plaid+ pedig 1100 lóerőt szabadít rá az aszfaltra.
A 320 km/h végsebességű Plaidek közül a gyengébb 1,99 másodperc alatt oldja meg a 0-60 mérföld/órás, vagyis 0-96 kilométer/órás gyorsulást, a Plaid+-ról pedig csak annyit közöl a gyártó, hogy kevesebb mint 1,99 másodperc alatt tudja le ugyanezt a feladatot.
Kétség sem férhet ahhoz, hogy a szupererős Model S-ek rendkívül jól gyorsulnak, a gyártó azonban egy picit azért megszépíti az adatokat, a mérésbe ugyanis nem számítja bele az úgynevezett rollout időt.
Ennek hátterében az áll, hogy az Egyesült Államokban bevett szokás a profi gyorsulási versenyekhez hasonló módon mérni a gyorsulást: a stopper csak akkor indul, amikor a méréshez használt fénynyalábot elhagyja az autó első kereke.
A kerék átmérője által befolyásolt rollout általában 30 centiméteres távolságot jelent, és ezen távolságot nagyjából 0,2-0,3 másodperc alatt teszi meg a Tesla Model S, illetve a stopper indulásának időpontjában a sebessége már közel 9,5 km/h. Amennyiben a rollout idejét hozzáadjuk a Tesla által kommunikált gyorsulási időhöz, máris kijön, hogy a legerősebb Model S reálisan körülbelül 2,2 másodperc alatt tudja le a 0-96 km/h-t.
A 78 490 dolláros (23,3 millió forint) Long Range változat kapcsán 3,1 másodperces szintidőt kommunikál a Tesla, ez az érték azonban kivételesen a rollout időt is magában foglalja. A most megrendelt Long Range-ekre szeptemberi, a Plaidekre augusztusi, a Plaid+-okra pedig 2022 közepi szállítást vállal a gyártó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.