Fény derült a villám logós új crossover hazai indulóárára.
Magyarországon legolcsóbban 6 199 000 forint ellenében lehet új Mokkánk. A 4,6 literes áltagfogyasztású, hatfokozatú kéziváltós alapmodell 100 lóerős teljesítményű, illetve 205 Nm nyomatékú, 10,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, végsebessége 188 km/h.
Mivel a PSA (Stellantis) 2017-ben felvásárolta az Opelt, az újdonság már nem General Motors-, hanem PSA-alapokra épül. Az új Opel designiskolát képviselő Mokka 4,15 méter hosszú, vagyis 12,5 centiméterrel rövidebb az elődjénél. A szélesség egy centiméterrel nőtt, a tengelytáv nem változott, az ötszemélyes kompakt szabadidő-autó csomagtartója minimális mértékben, 356-ról 350 literesre csökkent.
A teljesen digitális cockpit egy 12 colos műszeregységből – és kiviteltől függően – egy 7-10 colos képátlójú középső érintőkijelzőből áll. Alapáras az Android Auto- és Apple CarPlay-támogatás, ezenkívül vezeték nélküli telefontöltő, fejlett vezetéstámogató rendszer, 180 fokos tolatókamera, valamint LED-fényszóró is rendelhető.
Az elődjénél mintegy 120 kilogrammal könnyebb Mokka 100-130 lóerős 1,2 literes 3 hengeres benzines, illetve 110 lóerős 1,5 literes 4 hengeres dízelmotorokkal készül, az egyelőre ismeretlen árú e-Mokka pedig tisztán elektromos hajtásláncú.
Utóbbi meghajtásáról a 11,6 millió forintos alapárú e-Corsából ismerős 136 lóerős, illetve 260 Nm-es villanymotor gondoskodik, amely a 322 kilométeres WLTP-hatótávot biztosító 50 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát.
Wallboxról maximum 11 kW-tal lehet tölteni az autót, villámtöltő esetén pedig 100 kW jelenti a plafont. Egy 0-80 százalékos töltés ideális esetben akár 30 perc alatt letudható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.