A japán gyártó elérhető árú újdonsága nem az elképesztő teljesítményről, hanem a színtiszta vezetési élményről szól.
A Toyota szó hallatán legtöbbünknek jó ideje valamilyen alacsony fogyasztású hibrid villan át az agyunkon, pedig a japán vállalat kínálatában messze nem csak ilyen modellek találhatók. Elég csak a Toyota Supra sportkocsira, vagy a világ legerősebb 3 hengeres motorjával szerelt GR Yarisra gondolnunk, most pedig megérkezett a gyártó újabb izgalmas újdonsága. Íme:
A keresztségben Toyota GR 86 nevet kapott újdonság nem más, mint a 2012-ben debütált Toyota GT 86 utódja, illetve a nemrégiben kijött második generációs Subaru BRZ testvérmodellje.
A 4,26 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,31 méter magas és 2,57 méteres tengelytávolságú újdonság az alumínium széles körben történő használatának köszönhetően mindössze 1 270 kilogramm tömegű. A karosszéria merevsége 50 százalékkal nőtt az elődhöz képest.
A 2,4 literes 4 hengeres szívó boxermotor 235 lóerős teljesítményű, illetve 250 nyomatékú, az erő egy hatfokozatú kézi-, illetve egy opcionális hatfokozatú automata váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.
A minden korábbinál jobb vezetési élménnyel kecsegtető Toyota GR 86 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra.
A 215/40 R18-as gumikon gördülő sportkocsi forgalmazása ősszel kezdődik meg. Az egyelőre ismeretlen árú újdonság elsőként Japánban lesz kapható, a későbbiekben pedig Európába is meg fog érkezni, nem úgy, mint a Subaru BRZ.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.