Pár tízezer forintos csalással rengeteget lehet nyerni és lebukni sem könnyű.
A kocsik kilométerórájának visszatekerése az egyik leginkább jellemző használtautós csalás és a törvényi szabályozások miatt igen nehezen bizonyítható rá az elkövetőkre. Nemcsak nálunk, hanem lényegében mindenhol Európában nagyon elterjedt ez a visszaélés.
A Carvertical cég 570 ezer autó adatai alapján készített kimutatást, amelyből kiderült, a dízel járművek messze felülreprezentáltak ebben a csalási fajtában, az összes óratekerés 74,4 százalékát gázolajos autóknál követik el. Az összefüggés egyértelműen arra vezethető vissza, hogy dízel autókat jellemzően a sokat autózók választják. A benzines autók 25 százalékkal vannak jelen és 0,6 százalékkal már megjelentek a hibridek is a tekertek között. Hozzáteszik ugyanakkor, hogy a dízelek visszaszorulása miatt az arányok könnyen megváltozhatnak.
Az óratekerés népszerűségét továbbra is az adja, hogy olcsón nagyon sokat lehet nyerni rajta. A futásteljesítmény visszatekerése mesterségesen akár 25 százalékkal is megnövelheti az autó árát, mindenképpen érdemes tehát gyanakodni és lekérdezni a vásárlás előtt az autó elérhető előéleti adatait.
A cég statisztikái szerint, ahogyan az ábrán is látszik, leggyakrabban az 1991 és 1995 között gyártott autók kilométeróráit tekerik vissza. Ha csalnak velük, akkor az ilyen korú autókat átlagosan 80 000 kilométerrel tekerik vissza. Láthatóan az életkor mentén, az átlaghoz közelítve arányosan csalnak a kilométerórák tekerésével.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.