A világ legerősebb sorozatgyártású 3 hengeres motorjában találtak még némi szunnyadó lóerőt.
A Toyota nemrégiben dobta piacra a 72-116 lóerős motorokkal szerelt ötajtós Yaris kisautó szupersportos változatát, a háromajtós GR Yarist. A Magyarországon 11,65 millió forintos áron nyitott kis méregzsák alaphelyzetben sem mondható gyengének, vagy unalmasnak, most azonban feltűnt belőle a színen a még izgalmasabb első tuningváltozat.
A világ legerősebb sorozatgyártású 3 hengeres benzinmotorjaként jegyzett 1,6 literes turbós egység alaphelyzetben 261 lóerős teljesítményt, illetve 360 Nm-es nyomatékot ad le. A Litchfield Motors munkatársai viszont találtak még némi rejtett erőtartalékot az egységben, mely a szakszerű beavatkozást követően mintegy 300 lóerős, illetve 387 Nm-es produkciót ad elő.
Az erő egy hatfokozatú kéziváltón keresztül érkezik meg a kerekekhez, ráadásul nemcsak az elsőkhöz, hanem a hátsókhoz is. A fejlett állítható összkerékhajtású újdonság tömege mindössze 1290 kilogramm.
Az alig 3,99 méter hosszú GR Yaris alaphelyzetben 5,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást és a végsebessége 230 km/h, mely értékek a tuningot követően vélhetően némileg javulnak, bár ezzel kapcsolatban egyelőre még nem nyilatkozott a Litchfield Motors.
A GR Yarist ezenkívül egy másik tuningcég, a Giacuzzo is kezelésbe vette, az ő 300 lóerő feletti teljesítményűnek ígért kocsijuk így néz ki:
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.