A hamarosan érkező 812 GTO egy korszak végét jelentheti az olasz gyártónál.
A Ferrari 2017 tavaszán leplezte le addig készült legerősebb szívómotoros modelljét, a 812 Superfastet, melynek elöl található 6,5 literes V12-es erőforrása kereken 800 lóerős teljesítményt, illetve 718 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.
Egy évvel később aztán felbukkant az ugyanennek a motornak a 810 lóerős változatával szerelt Monza SP1 és SP2, melyek azóta a legerősebb szívómotoros Ferrarik.
Hamarosan érkezik az egy ideje már a közutakon is tesztelt 812 GTO, melynek motorja várhatóan 810 lóerőnél is erősebb lesz. Ily módon a 812 GTO a maga nemében új rekordot állíthat be házon belül, és minden jel arra mutat, hogy a Ferrari utolsó frontmotoros szívó V12-es modellje lehet. Jó eséllyel ebbe a modellbe kerül a cég utolsó szívó V12-es erőforrása, lévén, hogy a középmotoros Ferrarikat egy ideje már biturbó V8-as motorokkal szerelik.
A versenypályás használatra optimalizált, de természetesen közúton is vezethető Ferrari 812 GTO-ból egyes források szerint mindössze 812 példány fog készülni, és van esély arra, hogy nyitható tetejű Aperta változat is érkezik majd belőle.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.