A cseh kisautó 2014 óta elérhető aktuális generációja hamarosan nyugdíjba vonul.
A Skoda 1999-ben mutatta be az első Fabiát, melyből aztán 2007-ben jött ki a második generáció, amit 2014-ben követett az aktuális harmadik generáció. Utóbbi ráncait 2018-ban varrták fel a csehek, és már nem kell sokat várnunk a negyedik generáció leleplezésére.
Az elsőtől az utolsó csavarig új Skoda Fabia érkezéséről a VW konszern cseh márkájának új vezetője, Thomas Schäfer nemrégiben elárulta, hogy az újdonságnak még az idén megkezdődik a forgalmazása. Ennek előjele, hogy friss kémfotók érkeztek a típus minimális álcázást viselő, közúton tesztelt prototípusáról.
A kereskedésekbe várhatóan valamikor a nyár végén begördülő negyedik Fabia külsejéért a márka új tervezője, Oliver Stefani felelős. A típus az elődjénél nagyobb méretű, körülbelül akkora, mint a konszern-testvér Volkswagen Polo, illetve Seat Ibiza, mely német és spanyol modellek egy ideje már arra az újabb platformra épülnek, melyre a Fabia csak most fog áttérni.
Az utastérben újdonságnak ígérkezik az analóg műszereket váltó teljesen digitális műszeregység, a motorháztető alatt pedig maradnak az 1 literes 3 hengeres benzinmotorok. Utóbbiak közül az erősebb példányok várhatóan megkapják az Octavia lágyhibrid technikáját, melynek köszönhetően a korábbiaknál kevesebbet fognak fogyasztani.
Skoda Fabiát Magyarországon jelenleg legolcsóbban 4,98 millió forint ellenében lehet kapni, ezért az összegért egy 95 lóerős teljesítményű, ötfokozatú kéziváltós, Clever felszereltségi szintű példány vezethető haza.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.