Az újdonság egy kőkemény versenyautó, de hamarosan egy hozzá hasonló közúti sportkocsival is előrukkol majd a gyártó.
A regnáló világbajnok és háromszoros Le Mans-győztes Toyota leleplezte azt a versenyautót, mellyel a 2021-es FIA WEC (World Endurance Championship) sorozatban, illetve a Le Mans-i 24 órás versenyen fog indulni. Íme a Toyota GR010 Hybrid:
A versenyautót 18 hónap alatt fejlesztették ki a Gazoo Racing kölni központjában, a hibrid hajtáslánc pedig Japánból érkezett. A négykerék-hajtású hibrid jármű hátsó kerekeit egy 680 lóerős teljesítményű 3,5 literes biturbó V6-os benzinmotor hajtja, az első kerekekre pedig egy 272 lóerős villanymotorból érkezik a hajtás.
Az összteljesítmény a költségcsökkentés jegyében maximum 680 lóerő lehet, tehát ha a villanymotor is működik, akkor a belső égésű motor csökkentett teljesítménnyel üzemel. Összehasonlításképp, a tavalyi TS050-es modell 2,4 literes V6-os motorja 500 lóerőt tudott, és a villanymotorok 500 lóerejével együtt ez a bajnok autó összesen mintegy 1 000 lóerőre volt képes.
A hétfokozatú szekvenciális váltóval és 90 literes benzintankkal szerelt újdonság 25 centiméterrel hosszabb, 10 centiméterrel szélesebb és 10 centiméterrel magasabb az elődjénél, miközben a tömege 878-ról 1 040 kilogrammra növekedett. A versenykörülmények között a március 19-i sebringi WEC futamon debütáló GR010 Le Mans-ban körönként várhatóan 10 másodperccel lesz lassabb a TS050-nél.
A regnáló bajnokok, Kamui Kobayashi, Mike Conway és Jose Maria Lopez a 7-es, a tavalyi Le Mans győztesek, Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley pedig a 8-as rajtszámú autóval állnak rajtvonalhoz. A hibrid versenyautó mintájára egy közúti hipersportkocsi is készül, a Toyota GR Super Sport néven érkező újdonság hivatalos leleplezésének pontos időpontja, illetve ára egyelőre ismeretlen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.