Autó hvg.hu 2021. január. 11. 16:42

Így szállítottak kanyargós utakon, szűk városkákon át egy 67 méteres szélturbinalapátot

A képek alapján mintha valami fotós trükkfelvétel lenne az egész.

A turbinalapátok szállításához alapvetően módosított félpótkocsikat használnak, azonban, ha a lapátok hossza meghaladja az 50 métert, akkor már igazán speciális járművekre van szükség. Ilyeneket üzemeltet a luxemburgi P. Adams Schwertranspore cég, amelynek a napokban egy 67 méteres lapát szállításával akadt feladata.

P. Adams Schwertranspore
P. Adams Schwertranspore

Egy ilyen hosszú szerkezetet ráadásul városi környezetben kellett végigmanőverezni, kanyargós utakon és egyéb szűk helyeken. A szállítmánynak nem is tömegével akadnak gondok – 10-20 tonna között mozog egy lapát tömege – de egy ennyire hosszú elemet nem lehet többnyire vontatva mozgatni.

A feladatot egy eleve speciális jármű látja el, amelyen karos emelő van forgatható állványon, ezt egy kezelő irányítja és a szűkebb kanyarokban „egyszerűen” felemeli a lapátot. A videón egy korábbi munkájuk látható.

Az ilyen módszerrel szállított legnagyobb lapát nem is a mostani képeken posztolt 67 méteres volt, hanem 2016-ban egy Dániában fuvarozott szerkezet, amelynek hossza meghaladta a 88 métert.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.