Évről évre erősebb autókkal járnak.
Egyre nagyobb teljesítményű autókkal járnak a németek, és ez alól a múlt év sem volt kivétel a Duisburgi Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének tanulmánya szerint.
A CAR kimutatása alapján tavaly az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik átlagos teljesítménye a 2019-eshez képest 7 lóerővel, 4 százalékkal 165 lóerőre emelkedett. A növekedés hosszú távú trendbe illeszkedik, az elmúlt 30 évben ugyanis egy év kivételével minden évben növekedett az újonnan forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye az előző évihez képest.
A kivétel - a roncsprémium bevezetésével - a kompakt járműkategória iránt megnövekedett vásárlói érdeklődésnek köszönhetően a 2009-es év volt.
Az átlagos teljesítmény tavalyi növekedése Ferdinand Dudenhöffer az intézet vezetője szerint egyrészt annak köszönhető, hogy egyre kedveltebbek a vásárlók körében a nagyméretű városi terepjárók, a SUV modellek. A másik ok az elektromos és hibrid járművek részarányának növekedése. A hibrid autóknál a benzinmotor és az elektromotor teljesítménye összeadódik, így ennek a kategóriában az átlagos teljesítménye 190 lóerő volt tavaly. A tisztán elektromos járművek átlagos teljesítménye pedig 169 lóerő volt.
Trend ellen mennek: nőtt az amerikai autók átlagos fogyasztása
Miközben a világszintű törekvések éppen a fogyasztás- és károsanyag-csökkentésről szólnak, egy felmérés szerint a valóság mást mutat. Ráadásul az autógyártók Amerikában is, hogy papíron megfeleljenek a kibocsátási céloknak, nagy mennyiségben vásárolnak más gyártóktól szabad károsanyag-kibocsátási kvótákat.
A beszerzési támogatások és adókedvezmények miatt a hibrid és elektromos autók kedvelt szolgálati autóvá váltak Németországban. A tavaly értékesített szolgálati autók átlagos teljesítménye 177 lóerő volt. A hatóságok által forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye 159 lóerő, a magán személygépkocsiké pedig 157 lóerő volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.