Autó hvg.hu 2020. november. 27. 15:46

Kiakadtak a kereskedők, mert két hónap forgalomba helyeztetni egy behozott autót

Az elfogadható várakozási idő szerintük maximum 3–5 munkanap lenne.

Az idei év végére szinte ellehetetlenült az első műszaki vizsgáztatás lehetősége a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál (NKH) a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) szerint,

a várakozási idő ugyanis országos szinten meghaladja az egy hónapot, Budapesten pedig a kettőt.

Úgy vélik az elfogadható várakozási idő maximum 3–5 munkanap lenne.

Tavaly 156 475 autó érkezett Magyarországra, ám az importautók számának növekedésével nem tartott lépést a vizsgálóállomások teljesítő képessége – írta közleményében a szövetség. Az MGOE azt kéri az illetékes minisztériumtól, hogy akár átszervezésekkel, akár túlmunkával növeljék meg a budapesti vizsgabázisok kapacitását úgy, hogy a várakozási idő legfeljebb 20 napra csökkenjen.

Azt is szeretnék elérni, hogy tegyék lehetővé a bejelentkezést a külföldi autók forgalomba helyezésére a budapesti vizsgálóállomásokon, mivel tapasztalatuk alapján a szervezési hibák miatt a várakozási idő két hónap, miközben a két vizsgabázis a kapacitásánál lényegesen kisebb hatékonysággal működik.

A napokban írt cikket a témában a Totalcar is, ők is megpróbáltak időpontot kérni a két budapesti vizsgabázison. Az egyikbe jövő március 17-re volt időpont, a másikba pedig február 16-ra. (A budapesti vizsgabázisokon éppen nyáron volt ügyészségi rajtaütés, amikor 11 vizsgabiztost letartóztattak.)

A lap szerint a Pest megyében üzemelő állami vizsgahelyek szintén telítettek. Egy vidéki állomás munkatársa szerint a megyékben hasonló a helyzet, mint Budapesten, de eleve kisebb kapacitással, sokszor egyetlen vizsgasorral és néhány vizsgabiztossal állják a rohamot.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.