Egy kéttonnás autó után például 2000 euró (717 ezer forint) pluszadót kell majd fizetni.
A francia kormány a múlt pénteki szavazásán elfogadta azt a javaslatot, amelynek értelmében minden olyan új autó után, amelynek tömege meghaladja az 1800 kilogrammot, a súlytöbbletének minden kilójáért 10 eurót (3500 forintot) kell fizetni.
A francia szabályozás, amely 2022-től lesz hatályos, felmenti a fizetési kötelezettség alól az elektromos járműveket, valamint azokat a hibrideket, amelyek legalább 50 kilométer tudnak menni csak elektromosan. Ezzel a piac legnehezebb járművei, mint a Tesla Model X, egy Range Rover P400e vagy egy Audi e-tron az elektromos autós kedvezmény miatt elkerülik a bírságot.
A szabályozás a használtan behozott autókra is érvényes lesz, de ezeknél kedvezményeket alkalmaznak a kocsik életkora szerint.
A javaslat korábban 1400 kilótól adóztatta volna a járműveket, ebbe azonban nagyobb számban estek volna bele a francia márkák autói is. A francia kormányzat az elmúlt időben egyértelműen a nagy SUV-kat vette célba, amelynek része volt egy korábbi lépésük is, amelynek révén a magas CO2-kibocsátású autókat adóztatnák meg. Ennek az adónak az összege akár 40 ezer euró (14 millió forint) is lehet egy-egy nagyobb CO2-kibocsátású új jármű után, amilyeneket a Porsche, az Audi vagy egyes luxusmárkák kínálnak.
A kormányzat a mostani rendelkezését olyan intézkedésekkel finomította, minthogy a nagycsaládok gyerekenként 200 kiló plusztömegű autót számolhatnak majd el. A francia számítások szerint egyébként a piac tíz legnépszerűbb autója között nincsen jelenleg 1800 kiló feletti modell, az intézkedés éves szinten nagyjából 60 ezer autót érinthet, éppen ezért a környezetvédő szervezetek szerint lényegesen lejjebb, 1300 kilónál kellett volna meghúzni a határt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.