Ennek megoldására 2022-ig negyven elővárosi helyszínen terveznek P+R parkolót autósoknak és kerékpárosoknak.
Az agglomerációból nap, mint nap Budapestre zúduló autóáradat egyik oka, hogy ma három ingázóból kettő személyautóval jön a fővárosba a BFK tanulmánya szerint. A helyzet felmérésére és a lehetséges megoldások kialakításához tanulmányt készítettek a budapesti agglomerációs P+R és B+R fejlesztési stratégiához – írja magyarepitok.hu.
A fővárosba vezető 11 vasútvonal és az összes HÉV valamennyi érintett agglomerációs állomásán és megállóhelyén, 108 település összesen 171 helyszínén vizsgálták meg, hogy mekkora a jelenlegi kapacitás, mennyire lenne igény most és a számítások szerint a jövőben hogyan fog növekedni a forgalom.
Ennek nyomán összesen 3000 P+R parkoló és 2000 B+R biciklitároló tervezését kezdi meg a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) egy nemrég megjelent kormányhatározat értelmében a fővárosi agglomerációban.
Amennyiben a tervek megvalósulnak, megduplázódnának a P+R és B+R férőhelyek száma, amelyek hét vasútvonal, elővárosi szakaszán épülnének. Ezek vasútállomásai és megállói közül várhatóan több mint negyven helyszínen készülnek el a parkolók megépítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek 2022-ig.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.