A komoly teljesítmény mellé 400 Nm-es nyomaték és relatíve szerény fogyasztás társul.
A tavaly debütált 8-as Golfból idén év elején leplezték le a GTD nevet kapott sportos dízel változatot, melynek azonban egészen mostanáig ismeretlen volt az ára. Most azonban már tudjuk, hogy Németországban minimum 38 114 eurót (13,7 millió forint) kell fizetni a Golf GTD-ért, mely a hazai konfigurátorban egyelőre még nem érhető el. Ez az összeg közel kétszerese a Golf német alapárának, ami konkrétan 19 880 euró (7,2 millió forint).
A 4,4 literes átlagfogyasztásúnak ígért GTD megkapta az 500 euróval olcsóbb és 45 lóerővel erősebb GTI-féle egyedi menetfény díszcsíkot, az öt szegmenses ködlámpákat és a sportos lökhárítókat. A két modellt egyrészt az eltérő feliratok, másrészt a kipufogó kapcsán lehet megkülönböztetni egymástól: míg a GTI-n két oldalt egy-egy, addig a GTD-n bal oldalt két kipufogóvég található.
A 15 milliméteres ültetést és adaptív futóművet kapott GTI alapáron 17 colos kerekeken gördül, felár ellenében pedig különböző 18, illetve 19 colos könnyűfém felnik közül lehet választani.
A meghajtásról egy 2 literes 4 hengeres TDI dízelmotor gondoskodik, a maga kereken 200 lóerős teljesítményével, illetve 400 Nm-es nyomatékával. Emlékeztetőül, az előző GTD erőforrása ennél 16 lóerővel és 20 Nm-rel szerényebb produkciót adott elő.
A valaha készült legtisztább működésű TDI motorral szerelt Golf GTD három katalizátort vonultat fel és kettős adagolású SCR rendszerrel, dupla AdBlue befecskendezéssel rendelkezik. Az új technikának köszönhetően a nitrogén-oxid-kibocsátás 80 százalékkal csökken, és a motor változatlanul nyomatékos és alacsony fogyasztású marad.
Hatfokozatú kéziváltó nem kérhető, az új GTD-t kizárólag hétfokozatú DSG automataváltóval szerelik. A 0-ról 100-ra 7,1 másodperc alatt felgyorsuló újdonság végsebessége 245 km/h. Összehasonlításképp, a 245 lóerős és 370 Nm-es produkcióra képes GTI 6,2 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, a végsebessége pedig 250 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.