Érdekes összehasonlításokat közöl a vezess.hu az uniós statisztika alapján.
Az Eurostat statisztikái alapján végzett számításokat a vezess.hu. A portál arra volt kíváncsi, mely országokban mennyit kell dolgozni (hány hónapot) egy nullkilométeres autóért, úgy, hogy azt egyben (hitelek nélkül) kifizesse az ember. A portál az Opel Astra egy újabb változatát (1.2 Turbo Start) választotta a számításokhoz, mivel az Európa más országaiban is nagyon népszerű ez a modell.
A lap az unió statisztikai hivatala által közölt havi nettó átlagbéreket vette figyelembe, majd azokat forintra váltották, és elosztották ennek az 1.2-es Astrának a szintén forintos (többmilliós) árával. A matek alapján nyolc európai országban kell a legkevesebbet dolgozni egy új Astráért, ezek:
Luxemburg, Svédország, Hollandia, Németország, Finnország, Ausztria, Írország és Belgium.
A portál számításai szerint legjobban a luxemburgi, a svéd és holland állampolgárok járnak. Ők 6-8 havi átlagkeresetből tudnak megvásárolni egy vadonatúj, kompakt méretű személyautót.
Nagyjából egyévnyi fizetésbe kerül egy új autó Dániában, Franciaországban, Spanyolországban és Görögországban, és kb. ennyit kell dolgozni Olaszországban, Csehországban, Észtországban, valamint Szlovéniában is, ha új kocsit akar az ember.
A portál úgy számolt, hogy Magyarország valahol a lista vége felé helyezkedik el, de nem az autó ára, hanem a szerényke magyar nettó bér miatt.
Nálunk ezért nagyjából 25 havi átlagbérből jön ki egy új Opel Astra.
Még rosszabb a helyzet a románoknál és bolgároknál: ott 31 és 37 havi fizetésből jön ki az új autó.