Az újdonság jelentősen erősebb a normál GTI-nél, de változatlanul csak az első kerekei hajtottak.
A tavaly leleplezett 8-as Golfból idén februárban érkezett meg az eddigi legsportosabb változat, a 245 lóerős, illetve 370 Nm-es nyomatékú 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorral, valamint hatfokozatú kézi-, illetve hétfokozatú DSG automataváltóval szerelt GTI.
Most pedig itt a még erősebb, még izgalmasabb változat, a GTI Clubsport:
A motorháztető alatt ezúttal is egy 2 literes 4 hengeres turbómotor található, melynek teljesítménye azonban már kereken 300 lóerő, ami mellé ráadásul nem kevesebb, mint 400 Nm-es nyomaték társul.
A végsebesség a normál GTI-hez hasonlóan 250 km/h-ra van korlátozva, a gyorsulás azonban értelemszerűen javult. Míg az alap GTI 6,2 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra, addig a GTI Clubsport a gyártó közlése "kevesebb, mint 6 másodperc" alatt oldja meg ugyanezt a feladatot.
Az előző Golfból készített Clubsport változat 265 lóerős, illetve 350 Nm-es, ami 6,3 másodperces 0-100-as sprinthez elegendő. A hetes szériából gyártották egyébként a Golf eddig készült legerősebb elsőkerekes változatát, a 310 lóerős, illetve 380 Nm-es Clubsport S-t, mely 5,8 másodperces 0-100-as gyorsulással, illetve 265 km/h végsebességgel rendelkezik.
Az elsőkerékhajtású és kizárólag hétfokozatú automataváltóval készülő sportkompakt új lökhárítókat és spoilereket kapott, ezenkívül pedig a normál GTI-hez képest 15 milliméterrel ültetett futómű és a közvetlenebbre hangolt kormányzás mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Érdekesség a Special nevezetű menetüzemmód, melyet kifejezetten a Nordschleifén történő használathoz optimalizáltak a fejlesztők. Ebben a módban a felfüggesztés kicsit puhább, mint Sport módban, mert a Zöld Pokol nem éppen tükörsima aszfaltja azt kívánja meg. A Clubsport kivitel egyébként körönként 13 másodperccel gyorsabb a német pályán, mint a normál GTI.
Az alapáron 18 colos-, felár ellenében 19 colos kerekeken gördülő Golf GTI Clubsport alapára várhatóan 40 000 euró (14,4 millió forint) magasságában fog alakulni. A forgalmazás 2021 elején kezdődik meg.
A későbbiekben érkezhet a még erősebb, várhatóan 333 lóerős Golf R, mely összkerék-hajtású abszolút csúcsmodellből nemcsak 5-ajtós, hanem kombi változat is lesz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.