Az MX-30 hatótávnövelős elektromos és hibrid változatban is elérhető lesz.
A Mazda nemrégiben leplezte le első elektromos modelljét, a már általunk is kipróbált MX-30-at. A 200 kilométeres hatótávolságú újdonság elejében egy 145 lóerős és 271 Nm nyomatékú Hitachi villanymotor található, mely egy 35,5 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát. És a gépháztető alatt jelenleg ennyire sok a szabad hely:

Ez nem véletlen, ugyanis jó ideje nyílt titok, hogy a villanymotor mellé hamarosan hatótávnövelő funkciós Wankel-motort is lehet majd rendelni. Ezzel kapcsolatban friss hír, hogy a japán gyártó 2021 januárban megkezdi a hatótávnövelős MX-30 prototípusainak közúti tesztelését, a kereskedelmi forgalmazás pedig várhatóan 2022 első felében kezdődik meg. A Wankel-motorral kiegészített típus teljes hatótávja 700 kilométer magasságában fog alakulni.

Ugyancsak friss hír, hogy Japánban már kapható az MX-30 nyár végén leleplezett lágyhibrid kivitele. Ebben egy 150 lóerős teljesítményű 2 literes Skyactiv G benzinmotor, egy 5,1 kW-os lágyhibrid rendszer, valamint egy 24 V-os akkumulátor található.

Az elsőkerék-hajtású, illetve összkerekes változatokban gyártott hibrid MX-30 2,42-3,39 millió jenbe (6,9-9,7 millió forint) kerül, és egyelőre nem tudni, hogy a későbbiekben Japánon kívül kapható lesz-e.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
