Átrajzolt első- és hátsó résszel, valamint modernizált technikával érkezett meg Magyarországra a felfrissített 5-ös széria, melynek alapmodellje legolcsóbban 14,75 millió forint ellenében vezethető haza.
A BMW 4 évvel ezelőtt ősszel mutatta be az 5-ös sorozat aktuális G30-as generációját, mely típus azóta csak néhány kisebb változtatáson esett át hajtáslánc, illetve infotainment fronton. Most azonban itt az első igazi mélyreható frissítés, melynek keretein belül többek közt a külsőhöz is hozzányúltak a fejlesztők.
A megújult 5-ös BMW-vel egy rövid budapesti menetpróbán ismerkedtünk meg először testközelből.
A frontrészt a korábbinál nagyobb, de szerencsére nem túl nagy méretű hűtőrács uralja, mely kiviteltől függően krómozott, illetve fekete színű. Az adaptív mátrix LED-es, felár ellenében pedig lézer technológiás fényszórók új formát kaptak, az átrajzolt nappali menetfény a korábbiaknál szigorúbb tekintet kölcsönöz az ötösnek, ezenkívül pedig az átalakított lökhárító mellett sem mehetünk el szó nélkül. A ködlámpák mostantól nem a lökhárítóban, hanem a fényszóróban találhatók.
Az oldanézet nem változott, de a Phytonic kék, Bernina szürke (fotóinkon), a Tanzanit kék, az Alvit szürke és az Aventurin prios fényezések, valamint az új 18-20 colos felnik oldalról is leleplezik a faceliftes példányokat. A trapézformájú kipufogóvégek az alapfelszereltség részévé váltak, ezenkívül pedig a hátsó lámpák új designt kaptak.
A módosított gombkiosztású széria sportkormány mögött egy alapáras 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység található, a műszerfal közepén lévő érintőkijelző kiviteltől függően 10,25-12,3 colos.
Az autó szoftvere OTA-frissítésekkel lényegében bárhol és bármikor egyszerűen naprakésszé tehető, és a gyártó legújabb felhőalapú navigációs szoftvere, illetve vezetéstámogató rendszere is megérkezett az új 5-ösbe.
Javítottak az utastérben alkalmazott anyagok minőségén, mostantól még jobb a tapintásérzet. Az új aktív kormányzás a korábbiaknál jobb vezetési élménnyel, könnyebb manőverezéssel kecsegtet, de ezzel kapcsolatban majd a hosszabb tesztet követően tudunk részletesen nyilatkozni.
Megújultak az M-es ülések, továbbfejlesztették az automata klímát és mostantól végre nemcsak Apple CarPlay, hanem Android Auto támogatást is kapunk. Ráadásul rögtön vezeték nélküli fajtát.
Az 530e plugin hibrid változatban egy 184 lóerős 2 literes 4 hengeres benzinmotor és egy 109 lóerős villanymotor biztosít 292 lóerős összteljesítményt. A külsőleg tölthető 545e xDrive 394 lóerős produkciót ad elő, ennek a típusnak a 3 literes 6 hengeres benzines egysége 286 lóerős teljesítményű.
A plugineket leszámítva mostantól minden 4 és 6 hengeres motor 48 V-os lágyhibrid technikát vonultat fel. Benzines fronton a belépőszintet a 184 lóerős 520i jelenti, ami felett a 252 lóerős 530i, illetve a 333 lóerős 540i található.
Az M550i-t egy 4,4 literes biturbó V8-as erőforrás mozgatja a maga 530 lóerejével, a trónon pedig a 600-625 lóerős M5-ös ül.
Dízelfronton a 150 lóerős 518d az alapmodell, majd pedig a 190 lóerős 520d, a 286 lóerős 530d, illetve a 340 lóerős 540d következik a sorban. Az összes hajtásláncot a ZF nyolcfokozatú automataváltójával szerelik, és az 520i kivételével az összes modell rendelhető összkerékhajtással.
A felfrissített 5-ös sorozat legolcsóbb modellje az 520i, melynek alapára 14,75 millió forint, és ennél csak minimálisan kerül többe a legolcsóbb dízel modell, a 14,77 millió forinttól induló 518d. Magyarországon a közelmúltban az 530e fogyott a legjobban, mely zöld rendszámos plugin hibrid változat kezdőára 18,12 millió forint.
Az értékesítési lista második helyezettje, az 520d 15,3 millió forinton nyit, a harmadik pozícióban lévő 530d pedig minimum 17,55 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
A csak szedán kivitelben készülő és egyelőre ismeretlen árú 545e xDrive gyártása novemberben kezdődik meg, és ugyanekkortól gyártják majd a kombi 530e és 530e xDrive modelleket is. A praktikusabb kivitelű 5-ös kombik 879 ezer forinttal kerülnek többe, mint a szedánok.
A tápláléklánc csúcsán lévő M5-ös hazai alapára 36,64 millió forint, az eggyel alatta lévő M550i xDrive pedig 27,59 millió forinttól indul.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.