A négykarikás márka középkategóriás modellje nemcsak erősebb, hanem szélesebb is lett.
A zöld rendszám minden előnyét élvező új középkategóriás divatterepjáró kétliteres négyhengeres turbós benzinmotorja 252 lóerőt és 370 Nm-t ad le, amit a villanymotor 143 lóerővel és 350 Nm-rel egészít ki. A 367 lóerős, illetve 500 Nm-es modell 5,3 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 239 km/h.
Akinek ez esetleg kevés lenne, annak most itt az ABT első plugin hibrid tuningautója. A német cég szakemberei 425 lóerőre, illetve 550 Nm-re húzták a 2 030 kilogramm tömegű középkategóriás SUV környezettudatosnak mondott hajtásláncát. Mindezt úgy sikerült elérni, hogy a benzinmotor teljesítményét 310 lóerőre, nyomatékát pedig 420 Nm-re növelték.
A Q5-ös jelentős szélesítést, új spoilereket, 22 colos könnyűfém felniket, valamint 102 milliméteres kipufogóvégeket kapott.
A 2,5-6 óra alatt feltölthető 14,1 kWh kapacitású akkumulátor mintegy 40 kilométeres e-hatótávolságot tesz lehetővé, maximum 135 km/h tempó mellett.
Az ABT ezenkívül a gyengébb és olcsóbb Q5 50 TFSI e-hez is kínál tuningcsomagot. Ennek a modellnek a teljesítménye 299-ről 357 lóerőre nő, és ezzel párhuzamosan a nyomaték 450-ről 500 Nm-re ugrik fel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.