Autó hvg.hu 2020. szeptember. 25. 09:21

A Mercedes szupermodern lágyhibrid benzinmotorját is kinyírta a CO2-kvóta

A gyártóknak kényszerű módon a drágább plugin hibrid hajtásláncokat kell előnyben részesíteniük.

A Mercedes a közelmúltban ejtette meg az E-osztály ráncfelvarrását, melynek során egy abszolút csúcstechnológiájú, alacsony fogyasztású és szerény károsanyag-kibocsátású új benzinmotort is kapott a típus. Az E 350 motorházteteje alatt lévő M 254-es típusjelű 2 literes 4 hengeres motort tavasszal jelentette be a német gyártó, de csak nagyon rövid ideig szerelték az E-osztályba.

Mercedes

A 20 lóerős, illetve 180 Nm-es rásegítést biztosító 48 V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített, 272 lóerős, illetve 400 Nm-es hajtáslánc azért nem rendelhető az E-osztályba, mert a gyártónak az Európai Unió szigorú CO2-szabályozása miatt a plugin hibrid hajtásláncokat kell előnyben részesítenie. Amennyiben egy autógyártó túllépi a flottaszinten és kilométerenként meghatározott 95 grammos határt, komoly pénzbírságot kell fizetnie.

A döntést követően a 258+14 lóerős E 300 a típus legerősebb 4 hengeres motorral szerelt változata, mely Magyarországon 19,8 millió forinttól indul. Az E 350 kiesésével az E 450 4Matic a következő lágyhibrid lépcsőfok, mely 367+22 lóerős 6 hengeres benzines modell itthon 23,3 millió forintos alapárral bír. Az M 254-es új motor a későbbiekben a leleplezés előtt álló új C-osztály C 350-es változatában térhet vissza.

Daimler

A CO2-kvóta szempontjából ideális plugin hibrid E-osztály 4 hengeres benzines és dízel változatban is rendelhető. A 211+122 lóerős benzines E 300 e minimum 20,4 millió forintba kerül, a 194+122 lóerős dízel E 300 de alapára 21,3 millió forint. Ennek a két modellnek közös vonása a zöld rendszám, és a megfelelően gyakori töltés mellett akár nulla, vagy nagyon szerény üzemanyag-fogyasztás.

Az érvényben lévő EU-s szabályozás csak az első 100 kilométeren kibocsátott szén-dioxid mennyiségével foglakozik, és azzal nem, hogy az adott típusok mennyire szennyezőek a következő 100 kilométereken. Illetve akkor, ha a tulajdonos adott esetben nem foglalkozik azzal, hogy időről időre töltőre dugja az autóját.

Mercedes

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés