A Peugeot márka 210 éves évfordulójának napján mutatta be a régóta beígért sportlimuzinját és kombiját, ami egy hibrid hajtású modell Peugeot 508 PSE néven.
A Peugeot saját sport részlegének közreműködésével alakított ki egy új termékcsaládot Peugeot Sport Engineered néven, amelynek első autóját mutatták be csütörtökön. Az új 508 PSE hibridben a hajtási rendszer összteljesítménye 360 lóerő, amivel az eddigi legerősebb szériagyártású utcai modell a márka történetében.
Mindennek a teljesítménynek egy 1.6 literes, 200 lóerős, négyhengeres benzinmotor az alapja, amelyhez két villanymotort kapcsoltak. A villanymotorok elöl és hátul is besegítenek a hajtásba, ennek révén a rendszer 520 Nm motornyomatékot ad le, és a kocsi álló helyzetből a 100 km/h sebességet 5,2 másodperc éri el.
Tisztán villanyhajtással 140 km/h-s tempóig gyorsulhat, a legnagyobb sebessége 250 km/h. Mindezek mellett a WLTP-ciklusban mért átlagos fogyasztása alig 1,7 l/100 kilométer.
A mechanikában egy 11,5 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor rejtőzik, ami sem az utastér, sem a csomagtér méretét nem csökkenti. Az akkut 7 órán belül lehet otthoni konnektorról feltölteni, amivel 42 kilométeres hatótávot tud elektromos üzemmódban az autó.
A kabintere meglehetősen eltér a sima Peugeot 508-asokétól, sportos ülések, nappa bőr és Alcantara szövet határozza meg az utastér kárpitját. A PSE kiállása is más, mint a normál modelleké, szélesebb a nyomtávja és nagyobb fékeket kapott az első kerekek alá.
A Peugeot 508 PSE szedánnak és SW kombinak egyelőre nincs hivatalos ára, de várhatóan legalább 60 000 eurót (21 millió forint) fognak értük kérni. A sportautók viszont első körben csak limitált gyártási számban érkeznek, 1000 példányt terveznek legyártani belőlük.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.