A Taycant lehet szidni a nem túl nagy hatótávja miatt, viszont a gyorsulása minden sebességtartományban elképesztő.
Ha a letaglozó gyorsulás kerül szóba, akkor szinte mindenkinek azonnal valamelyik Tesla villan át az agyán, ami nem csoda, hiszen az amerikai gyártó villanyautói ténylegesen nyakizom-szaggató gyorsulást produkálnak. Nemrégiben azonban feltűnt a színen a Porsche első elektromos autója, a Taycan, ami hatótáv fronton nem versenyezhet a Teslákkal, de a gyártó nem is erre, hanem sokkal inkább a menetdinamikára hegyezte ki ezt az úttörő modelljét.
Azt már eddig is tudtuk, hogy ha állóhelyzetből 100 km/h-ra kell felgyorsítani, akkor a Taycan veri a Teslákat, de mi a helyzet akkor, ha a rugalmasságról van szó? Vagyis arról, hogy hogyan gyorsítanak ezek a szuperdrága sportos villanyautók autópálya tempó mellett.
Nos, a legfrissebb adatok szerint hiába 2 370 kilogrammos egy Taycan Turbo S, 761 lóerős teljesítménye, illetve 1 050 Nm-es nyomatéka lehetővé teszi, hogy 100-ról 160-ra alig 3,5 másodperc alatt gyorsuljon fel. Ehhez a Tesla Model S Performance-nak 3,8, a Model 3 Performance-nak pedig 4,7 másodpercnyi időre van szüksége.
160-ról 200-ra ugyancsak 3,5 másodperc alatt gyorsul fel a legdurvább Taycan. A Tesla Model S ugyanezt 4,4, a Tesla Model 3 pedig 5,9 másodperc alatt oldja meg.
Könnyen kiszámítható, hogy 100-ról 200-ra kereken 7 másodperc alatt gyorsul fel a Taycan Turbo S, ami a Model S-nek 8,2, a Model 3-nak pedig 10,6 másodpercébe telik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.