Autó hvg.hu 2020. július. 10. 09:53

Padlógáz: így száguld az autópályán 180-nal egy régi dízel Merci

Nem veti szét az erő a régi német technikát, de a végsebessége rendben van.

A német autópályák sebességkorlátozás nélküli szakaszain annyival lehet száguldani, amennyivel csak akarunk. A fedélzeti kamerás Autobahn-videókban általában sok száz lóerős és több mint 300 km/h végsebességű autók szoktak szerepelni.

Az alábbi felvétel főszereplője, egy 1988-as Mercedes 190D, nem ebbe a kategóriába tartozik, de némi nekifutást követően simán eléri és tartja a 180 km/h sebességet.

A Mercedes 1982-ben az első kompakt szedánjaként dobta piacra a W201-es sorozatot, vagyis a 190-es modellt. Az első C osztály által váltott típus 1993-ig gyártásban maradt, és kilenc év alatt közel 1,9 millió példány készült belőle.

A 190 D motorházteteje alatt egy 2 literes 4 hengeres dízelmotor található, amely 72 lóerős, illetve 123 Nm-es.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.