A Toyota luxusmárkája kívül és belül is módosított a modellen, amely a Mercedes S-osztály kategóriájában szerepel.
A Lexus 1989-ben dobta piacra az első LS luxusszedánt, amelynek aktuális szériája 2017 óta fut. Most megérkezett az általunk is letesztelt modell ráncfelvarrt változata, íme:
Az újdonságot a módosított fényszóróiról a legkönnyebb felismerni, a menetfény feljebb költözött a lámpába, ezenkívül pedig átrajzolták a lökhárítót és sötétebb tónusú lett a hatalmas hűtőrács.
A fejlesztők módosították a defektmentes abroncsok saját rugózási jellemzőit, áthangolták a motorbakok csillapítását, mélyebbre nyúló öltésekkel varrják az üléskárpitokat, illetve kényelmesebbé tették az üléseket.
Továbbfejlesztették a hibrid, illetve benzinmotoros hajtásláncok vezérlését is. Az előbbinél a leggyakrabban használt sebességtartományokban az eddiginél nagyobb mértékben támaszkodik a rendszer az elektromos hajtásra, míg az elinduláskori gyorsulásnál csökkentették a megengedett legnagyobb fordulatszámot, így finomabban, zajmentesebben lehet vele közlekedni.
Az LS 500 benzinmotorja esetében megnövelték a forgatónyomatékot a leggyakrabban használt fordulatszámokon, lerövidítették a váltások időszükségletét, illetve kiterjesztették az egyes fokozatok fordulatszám-tartományát, így ritkábban vált vissza a rendszer. A végletekig csillapított zaj- és rezgésélményt aktív hangszabályozással, illetve motorhang-erősítéssel egészítették ki.
Az új vezetéstámogató rendszer képes megállapítani a jármű helyzetét a sávon belül éppúgy, mint a környező járművekhez viszonyítva, és különböző manőverek (például előzés vagy ívmenet, illetve parkolás) során a gyakorlott autóvezetőkéhez hasonló stabilitással irányítja is az autót. Ezek a részleges autonóm mobilitási funkciók a későbbiekben szabadon bővíthetők és frissíthetők.
Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis új Lexus LS középkonzola kiegészült egy hagyományos nyomógombbal, amellyel azonnal megjeleníthető a központi képernyőn az ülések és a kormánykerék fűtését vezérlő menüsor – ez biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a funkciók kezelését.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.