Az új kompakt szabadidő-autó megmutatja, milyen designt kapnak a közeljövőben érkező Opelek.
Az Opel 2012-ben dobta piacra Mokka nevű crossoverét, amelynek a 2016-ban Mokka X néven megjelent a ráncfelvarrt verziója. Most pedig itt a teljesen új második generáció. Mivel a PSA 2017-ben felvásárolta az Opelt, az újdonság már nem General Motors, hanem PSA alapokra épült.
Az új Opel designiskolát képviselő Mokka 4,15 méter hosszú, vagyis 12,5 centiméterrel rövidebb az elődjénél. A szélesség egy centiméterrel nőtt, a tengelytáv nem változott, az ötszemélyes kompakt szabadidő-autó csomagtartója minimális mértékben, 356-ról 350 literesre csökkent.
A teljesen digitális cockpit egy 12 colos műszeregységből – és kiviteltől függően – egy 7-10 colos képátlójú középső érintőkijelzőből áll. Alapáras az Android Auto és Apple CarPlay támogatás, ezenkívül vezeték nélküli telefontöltő, fejlett vezetéstámogató rendszer, 180 fokos tolatókamera, valamint LED-fényszóró is jár hozzá.
Az elődjénél 120 kilogrammal könnyebb Mokka 100-150 lóerős, 3-4 hengeres benzines és dízelmotorokkal készül, de a fókusz inkább a tisztán elektromos hajtásláncú e-Mokkán van. Utóbbi meghajtásáról az e-Corsából ismerős 136 lóerős, illetve 260 Nm-es villanymotor gondoskodik, amely a 322 kilométeres WLTP-hatótávot biztosító 50 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát. Wallboxról maximum 11 kW-tal lehet tölteni az autót, villámtöltő esetén pedig 100 kW jelenti a plafont.
Egy 0-80 százalékos töltés ideális esetben akár 30 perc alatt letudható, a végsebességet 150 km/h-ra korlátozták.
A 18 colos kerekeken gördülő új Opel Mokka várhatóan drágább lesz a 18 990 eurós (6,6 millió forint) alapárú Crossland X-nél, az eMokka pedig előreláthatólag 33 000 eurótól (11,5 millió forint) indul majd. A rendelésfelvétel nyár végén kezdődik, az első autókat 2021 elején vehetik majd át a vásárlók.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.