Autó hvg.hu 2020. június. 14. 08:40

Különc divatrobogó lett a Christian Dior féle Vespa

Klasszikus Dolce Vita, amikor egy francia divatház és egy olasz robogó egymásra talál.

1946 mindkét márka számára meghatározó év volt. A párizsi divatház ekkor alakult és a Piaggio is ebben az évben dobta piacra első Vespáját.

Ennek örömére most egymásra találtak és piacra dobtak egy kétkerekűt, amelynek megjelenéséért a Dior-márka női ruháinak fődizájnere Maria Grazia Chuiri felel. Az igazán egyedi megjelenést egy Vespa 946-os modellre húzták rá és a klasszikus robogó esetbében a tervező, arra néhai modellre is emlékeztetni akart, amin Gregory Peck és Audrey Hepburn motorozik az 1953-as Római vakáció című filmben.

A motor persze alapvetően Vespa, de jó adag Diorral, mert a márka motívuma, amelyet Marc Bohan tervezett 1967-ben, mind a nyereget, mind a csomagtartóházat díszíti. Ugyanez a szimbólum visszajön a sisakon is, amely az egyik opcionális kiegészítője a kismotornak. Minden ilyen robogó  egyébként Olaszországban készül, és megfelel a divatipar egyedi, "couture gyártás" szigorú szabályainak.

A Vespa 946 Christian Dior robogó jövő év tavaszán kerül forgalomba. 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.