A kevesebb mint 200 példányban készült roadster megkímélt példányai ma akár 70 millió forintnál is többet érhetnek.
Az autó nem más, mint egy BMW 319/1, mely roadsterből 1934 vége és 1936 júliusa között mindössze 178 példány hagyta el az eisenachi gyártósort. Ez volt a bajor gyártó első igazi sportkocsija, melyet autóversenyeken is bevetettek.
A 3,8 méter hosszú, 1,44 méter széles, 1,35 méter magas, illetve 2,4 méteres tengelytávolságú roadster mindössze 780 kilogrammot nyom a mérlegen. A motorháztető alatt egy 1,9 literes soros 6 hengeres benzinmotor található, melynek 55 lóerős teljesítménye, illetve 98 Nm-es nyomatéka egy négyfokozatú kézi váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.
A megkímélt állapotú BMW 319/1-esek a közelmúltban 60-75 millió forintos összegek ellenében cseréltek gazdát.
A 130 km/h végsebességű kétszemélyes sportkocsi ára a 30-as években 5 800 birodalmi márka volt, vagyis 1 650 márkával többet kértek érte, mint a kétajtós 319-es limuzinért.
A kicsi és könnyű roadster a német és brit versenyeken is jól szerepelt. Ernst von Delius a Nürburgring Nordschleifén 1 óra 7 perc alatt teljesített vele öt kört, miközben az átlagsebessége meghaladta a 101 km/h-t. A típus utódja az 1937-től gyártott BMW 328 lett, mely az elődjénél is nagyobb sikereket ért el a versenyeken.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.