Az Audi kupésra faragott hatalmas divatterepjárójának nyomatéka messze meghaladja az 1000 Nm-t.
Az alaposan kiszélesített és leültetett karosszériájú, 23 colos kerekeken gördülő 2,3 tonnás monstrum motorházteteje alatt az RS6-ból és RS7-ből ismerős 4 literes biturbó V8-as benzines egység rejtőzik. A nyolcfokozatú automata váltónak 600 lóerős és 800 Nm-es terhelést kell elviselnie.
A 48 V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített RS Q8 alig 3,8 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, és a 0-200-as sprinthez sincs szüksége 13,7 másodpercnél többre. A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de ha felár ellenében kikapcsoltatjuk az elektronikus leszabályozást, akkor akár 305 km/h-val is száguldhatunk az Autobahnon.
A Manhart most még tovább feszítette a húrt, elkészült ugyanis a jelentős erősítésen átesett RQ 900. Íme:
A karbonszálas gépháztető alatt rejtőző erőforrás teljesítményét 900 lóerőre növelték, ezzel párhuzamosan pedig a csúcsnyomaték 1080 Nm-re emelkedett.
A 3 centiméteres ültetést kapott divatterepjáró egyedi 23 colos felniken gördül, ezenkívül pedig a karbonból készült szélesítés, illetve diffúzor, valamint a finomhangolt utastér mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A 280 000 eurós (98 millió forint) RQ 900-ból mindössze 10 példány készül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.