Gázolajat kell bele tankolni, és alig lomhább a nála sokkal többet fogyasztó RS Q8-nál.
Akinek esetleg ez sem lenne elég, annak érdemes egy pillantást vetnie az ABT által kezelésbe vett Audi SQ8-ra. Íme:
Az ABT ősszel már megszellőztette a tuningolt SQ8 érkezését, mostanra pedig el is készült a komplett csomag. A lényeg, hogy a gázolajos egység teljesítménye 510 lóerőre nőtt, ezzel párhuzamosan pedig a nyomaték 970-re ugrott. Ez 17, illetve 8 százalékos növekményt jelent a gyári értékekhez képest, és elegendő ahhoz, hogy a 0–100-as sprint szintideje 4,6 másodpercre csökkenjen.
Az új lökhárítókat és 23 colos kerekeket kapott, egyelőre ismeretlen árú újdonság állítható sportfutóműve gombnyomásra 15, 25, illetve 65 milliméterrel ültethető le.
Aki ennél is fürgébb Q8-ra vágyik, és egyáltalán nem érdekli a fogyasztás, annak jó választás lehet a közelmúltban leleplezett RS Q8. Ez a 600 lóerős és 800 Nm-es 4 literes biturbó V8-as benzinmotorral szerelt 2,3 tonnás monstrum alig 3,8 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, és a 0-200-as sprinthez sincs szüksége 13,7 másodpercnél többre.
A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de ha felár ellenében kikapcsoltatjuk az elektronikus leszabályozást, akkor akár 305 km/h-val is száguldhatunk az Autobahnon.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.