Autó hvg.hu 2020. május. 04. 11:21

425 lóerőre húzták a zöld rendszámos Audi Q5 divatterepjárót

Ki mondta, hogy a plugin hibrid autók környezettudatosnak mondott hajtásláncában ne lehetne találni néhány extra lóerőt?

Az Audi 2008-ban a Q7 kistestvéreként dobta piacra a Q5-öt, amelynek a 2012-ben megejtett ráncfelvarrást követően 2016-ban érkezett meg a második generációs kiadása. Tavaly tavasszal pedig leleplezték a széria első plugin hibrid változatát, a Q5 55 TFSI e Quattrót.

A zöld rendszám minden előnyét élvező új középkategóriás divatterepjáró kétliteres négyhengeres turbós benzinmotorja 252 lóerőt és 370 Nm-t ad le, amit a villanymotor 143 lóerővel és 350 Nm-rel egészít ki. A 367 lóerős, illetve 500 Nm-es modell 5,3 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 239 km/h.

Audi

Akinek ez esetleg kevés lenne, annak most itt az ABT első plugin hibrid tuningautója. A német cég szakemberei 425 lóerőre, illetve 550 Nm-re húzták a 2 030 kilogramm tömegű középkategóriás SUV környezettudatosnak mondott hajtásláncát. Mindezt úgy sikerült elérni, hogy a benzinmotor teljesítményét 310 lóerőre, nyomatékát pedig 420 Nm-re növelték.

ABT
ABT

A 2,5-6 óra alatt feltölthető 14,1 kWh kapacitású akkumulátor mintegy 40 kilométeres e-hatótávolságot tesz lehetővé, maximum 135 km/h tempó mellett.

ABT

 

ABT
ABT
ABT
ABT

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.