A manuális váltóval stopper szerint kicsit lassabb a német sportkocsi, de nagyobb élvezetet nyújthat a vezetése.
A Porsche 2018 végén leplezte le a 2012-ben debütált 991-es kódszámú 911-est váltó vadonatúj 992-es szériát, amely egészen mostanáig csak és kizárólag 8 fokozatú duplakuplungos PDK automata váltóval volt rendelhető. Mostantól azonban már ezzel a régóta ígérgetett 7 fokozatú manuális váltóval is elérhető a sportkocsi.
A kéziváltónak nincs felára, sőt, az ilyen váltóval szerelt 911-esek alapáron megkapják a Sport Chrono csomagot, ami amúgy egy mintegy 700 ezer forintos extra. A Sport Chrono része többek közt a műszerfal közepén elhelyezett analóg stopper, a kormányon lévő üzemmódváltó, illetve a rajtelektronika.
Az elektronikus helyett mechanikus differenciálzárral szerelt kéziváltós 911-esek 35 kilogrammal könnyebbek automata váltós társaiknál. Az új váltó csak a 450 lóerős Carrera S és Carrera 4S modellekhez rendelhető.
A kézi váltós Carrera S 4,2 másodperc magasságában lő ki 0-ról 100-ra és 308 km/h végsebességű, vagyis némileg lassabb, mint a 3,5-3,7 másodperces szintidejű PDK-s társa, amivel ugyancsak maximum 308-cal száguldhatunk az Autobahnon.
A 911-esben most debütál továbbá a Panamerából és a Cayenneből már ismert Innodrive vezetéstámogató funkció, mely a navigációs és egyéb adatokból 3 kilométerre előre optimalizálja a motor, a váltó és a fékrendszer működését. A csak a PDK-váltós modellekben elérhető adaptív tempomatos megoldás a körforgalmakat is támogatja.
Ugyancsak újdonság az opcionális Smartlift, mely gombnyomásra 4 centiméterrel megemeli az első felfüggesztést. A rendszer képes elmenteni az adott helyszínek GPS-koordinátáit, és ezeken a helyeken automatikusan is meg tudja emelni a kocsi elejét.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.