Autó hvg.hu 2020. április. 22. 07:59

Még gyorsabb lett a Tesla Model S, a számháború folytatódik

Az amerikai gyártó villanyautójának legerősebb változata 0,1 másodpercet faragott az eddigi gyorsulási szintidejéből. De a számok enyhén becsapósak.

A Tesla immár jó néhány éve forgalomban lévő villanyautójának, a Model S-nek a legizmosabb változata a gyártó amerikai weboldala szerint mostantól már 2,3 másodperces gyorsulási idővel büszkélkedhet. Vagyis a csúcs-Tesla ennyi idő alatt tudja le a 0-60 mérföld/órás, vagyis 0-96 kilométer/órás gyorsulást, szemben az eddig megadott 2,4 másodperces értékkel.

A vállalat európai weboldalait viszont nem frissítették, melyeken továbbra is az áll, hogy a legerősebb Tesla Model S 2,5 másodperc alatt képes letudni egy 0-100 km/h-s sprintet.

Nem árt tudni, hogy míg a Tesla az úgynevezett rollout időt nem számolja bele a gyorsulási idő mérésébe, addig például a Porsche a Model S riválisnak szánt Taycan esetében ténylegesen 0-100 km/h gyorsulást mér. Ennek hátterében az áll, hogy az USA-ban bevett szokás a profi gyorsulási versenyekhez hasonló módon mérni a gyorsulást: a stopper csak akkor indul el, amikor a méréshez használt fénynyalábot elhagyja az autó első kereke.

Tesla

A kerék átmérője által befolyásolt rollout általában 30 centiméteres távolságot jelent, és ezen távolságot mintegy 0,2-0,3 másodperc alatt teszi meg a Tesla Model S, illetve a stopper indulásának időpontjában a sebessége már közel 9,5 km/h. És amennyiben a rollout idejét hozzáadjuk a Tesla által kommunikált gyorsulási időhöz, máris kijön, hogy a Model S ideális esetben körülbelül 2,7 másodperc alatt tudja le a 0-100 km/h-t.

Vagyis a Tesla Model S körülbelül 0,1 másodperccel rövidebb idő alatt gyorsul 0-ról 100-ra, mint a 2,8 másodperces szintidejű Porsche Taycan Turbo S.

Az egyedi módon nem egysebességes, hanem a jobb gyorsulás miatt kétfokozatú váltóval szerelt Porsche Taycan Turbo S azonban egymás után nemcsak néhányszor képes az ilyen rajtelektronikás gyorsulási mutatványra. Nyílt titok, hogy a Porsche a tartós dinamikára hegyezte ki az olcsónak semmiképp sem mondható Taycant, így nem csoda, hogy a hatótávja szerényebb a Model S-énél.

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés