A nem éppen átlagon felüli dinamikájáról ismert NDK típusba két nagyteljesítményű motort szereltek.
Az 594,5 köbcentiméteres motorral felvértezett, duroplaszt karosszériás Trabant 601 hivatalos leleplezésére a Német Szocialista Egységpárt VI. Pártnapján 1963-ban került sor, és ebben az évben 110 darab előszériás példány készült a típusból.
A sorozatgyártás 1964-ben, tehát 56 évvel ezelőtt kezdődött meg, és az eredeti terveknél sokkal hosszabb ideig, egészen 1990-ig maradt gyártásban a típus. 26 esztendő alatt több mint 2,8 millió Trabant 601-es készült.
A kétütemű erőforrás 26 lóereje a hétköznapi közlekedéshez elegendő volt, a ralizáshoz használt 601-esek 52 lóerő magasságába tuningolt motorja pedig már egészen sportos menetteljesítményeket biztosított. Az alábbi fotókon látható és éppen új gazdára váró Trabant kombi azonban ennél is sokkal, de sokkal erősebb.
A rendkívül széles hátsó kerekeket kapott zöld Trabi mozgatásáról két Honda CBR 1000F motor gondoskodik, melyek összteljesítménye eléri a 421 lóerőt. A teljesítménynövekedés mértéke több, mint tizenhatszoros.
Az alig 570 kilogramm tömegű, hatfokozatú szekvenciális sebességváltós és hátsókerékhajtású Trabantban a biztonság kedvéért nitro-szett is található. A 2003-ban épített és 2006-ig több versenyen is rajtvonalhoz állt gyorsulási autóért 4,2 millió forintot kér jelenlegi tulajdonosa.
Az elöl Trabant-, hátul Honda logós őrült járgány remek versenytársa lehet a 476 lóerős 2 literes tuningmotorral szerelt Kispolszkinak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.