A látványosan kiszélesített, méretes divatterepjáró motorjának teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt.
Az Audi tavaly nyáron varrta fel a 2015-ben debütált második generációs Q7-es ráncait: új fényszórót, átrajzolt hűtőrácsot és lökhárítót, valamint a Q8-as szintjére felhozott, modernizált fedélzeti elektronikát kapott az 5 méteres SUV.
Az újdonság hazai alapára 21,6 millió forint, ezért az összegért egy 286 lóerős, illetve 600 Nm-es nyomatékú, 3 literes V6-os dízelmotorral szerelt Q7 50 TDI vezethető haza. Gyorsulása 0-100-ra 6,3 másodperces, gyári fogyasztási értéke 6,6 liter/100 kilométer.
Akinek esetleg kevés lenne ez az erő, az választhatja a 31,7 millió forintos SQ7 TDI-t is, amelynek 4 literes V8-as biturbó dízelmotorja nem kevesebb, mint 435 lóerős teljesítményt, illetve 900 Nm-es nyomatékot ad le a négy kerékre. A 7,4 literes átlagfogyasztású csúcsmodell a nem kis tömege ellenére is alig 4,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra.
Az ABT pedig azokra is gondol, akik esetleg még az SQ7 TDI produkciójával sem teljesen elégedettek. A német tuningcég kezelésbe vette a típus dízelmotorját, amely a beavatkozást követően 510 lóerőt, illetve 970 Nm-t szabadít rá az aszfaltra.
A 22 colos fekete felniket kapott újdonsághoz mostantól komplett spoilerszett és sportkipufogó is rendelhető, a kiszélesített divatterepjárót egyedi lökhárítókkal szerelték fel, karbonszálas anyagokból pedig az utastérben sincs hiány.
Annak sincs akadálya, hogy valaki csak a motortuningot rendelje meg, a karosszéria módosítása nélkül. Ez a kicsit szolidabb külsejű változat így néz ki:
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.