"A sportágunk már jó ideje egészségtelenül működött, és nem volt fenntartható" – mondta Andreas Seidl.
Andreas Seidl, a Forma-1-es McLaren csapatfőnöke szerint a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet "az utolsó figyelmeztetés a beteg sportágnak", amely azt kockáztatja, hogy ha nem változtat drasztikusan, akkor istállók mennek csődbe. Seidl a McLaren-vezérigazgató Zak Brown korábbi nyilatkozatát erősítette meg ezzel, az amerikai szakember ugyanis azt mondta, a jelenlegi tízből akár négy csapat is a megszűnhet, ha a mostani krízist nem kezelik megfelelően.
"Azt gondolom, hogy az a helyzet, amiben most vagyunk, az utolsó figyelmeztetés" – fogalmazott szerdán Seidl. "A sportágunk már jó ideje egészségtelenül működött, és nem volt fenntartható, most pedig elérkezett egy olyan ponthoz, ahol drasztikus változtatásokra van szükség" – hangsúlyozta. A csapatfőnök hozzátette, nem lát arra utaló jelet, hogy a Forma-1 jövőre már ne létezne, ugyanakkor óriási a veszélye annak, hogy istállók mennek tönkre, ha nem hoznak azonnali, döntő jelentőségű intézkedéseket.
A Forma-1-es csapatok korábban már megegyeztek abban, hogy jövőre 150 millió dollár lesz az a költségvetési határ, amelyhez minden istállónak tartania kell magát. Ez még mindig több mint néhány kisebb csapat éves büdzséje, de jóval alacsonyabb, mint amennyiből a Mercedes, a Ferrari, vagy a Red Bull működik. Tárgyalások zajlanak arról, hogy ezt a költségvetési határt 100 millió dollárra csökkentsék, ebből Seidl szerint még mindig előállíthatók lennének a világ leggyorsabb versenyautói. "Úgy vélem, ez egy olyan összeg, amelyből pontosan úgy lehet működtetni egy F1-es istállót, ahogyan azt látni szeretnénk" – tette hozzá.
A Forma-1-es világbajnokság idei szezonja a koronavírus-járvány miatt nem kezdődött el, kilenc versenyhétvége maradt el, jelenleg a június 28-ra kiírt Francia Nagydíj sorsa még bizonytalan, de vélhetően halasztani kell, míg a következő állomás Ausztriában lenne július 5-én. A nyári szünetet előrehozták augusztusról, a csapatok központjai jelenleg nem működnek, a legtöbb istálló szabadságra küldte a dolgozóinak jelentős részét.
Az F1 irányítói abban reménykednek, hogy a nyár folyamán elkezdődhet az idény, és így – akár zárt kapuk mögött – 15-18 futamos lehet a 2020-as szezon, amely az újévbe is átnyúlhat. A jövő esztendőre tervezett jelentős szabályváltoztatások bevezetését 2022-re halasztották, így a csapatok az idei autókat használják majd jövőre is. A Magyar Nagydíj augusztus másodiki dátummal szerepel a versenynaptárban.