Autó hvg.hu 2020. április. 15. 07:59

Már árulják a még nem is gyártott új Koenigsegg hiperautó egyik példányát

A konkrét autónak nem maga a svéd gyártó, hanem furcsa módon egy amerikai McLaren kereskedés keres gazdát.

A Koenigsegg március elején leplezte le legfrissebb hiperautóját, a Gemerát. A típusnak egyelőre még nem kezdődött meg a gyártása, ettől függetlenül egy többek közt Aston Martinokat és Ferrarikat is áruló amerikai McLaren kereskedés már felvett a kínálatába egy ilyen autót.

Pontosabban egy már megrendelt 2021-es Koengisegg Gemera tulajdonjogát. Árról nem ejtenek szót a hirdetésben, mindenesetre a korábbi híradások arról szóltak, hogy a típus listaára 1,7 millió dollár, vagyis mintegy 550 millió forint magasságában fog alakulni.

Koenigsegg

A kis túlzással élve akár családi autóként is használható újdonság mozgatásáról egy kétliteres háromhengeres biturbó benzinmotor gondoskodik, amelynek tömege alig 70 kilogramm. Ezenkívül a hátsó kerekeket egy-egy villanymotor hajtja, és az első tengelyre is került egy villanyos egység.

A végeredmény nem kevesebb, mint 1700 lóerő és 3500 Nm. Ennek köszönhetően az autó 1,9 másodperc alatt gyorsul a 0-ról 100-ra, és a gyártó azt ígéri, hogy 0-ról 400-ra is rekordgyorsan katapultál majd az 1,7 tonnás autó.

Koenigsegg

A 800 V-os rendszerrel szerelt Gemera 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan, abban az üzemmódban 300 km/h a végsebessége. A teljes hatótávolság az ígéretek szerint kereken ezer kilométer, a csomagtartó 200 literes.

Az összkerékhajtású, összkerékkormányzású és 3 méteres tengelytávolságú Koenigsegg Gemerából 300 darabot terveznek legyártani.

Koenigsegg

 

Koenigsegg

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.