Hosszú idő után most először kevesebb divatterepjárót adtak el a németeknél, mint korábban. Ennek oka többek közt a CO2-kvóta.
Németországban 2015 májusa, vagyis közel öt esztendeje folyamatosan növekedtek a SUV-kategóriás új járművek eladásai. Ennek azonban most vége szakadt, ugyanis az elmúlt hónapban 10,8 százalékos visszaesést regisztráltak a szektorban.
A németeknél februárban egész pontosan 239 943 új autó talált gazdára, amiből 73 465 volt divatterepjáró. Vagyis a SUV-ok piaci részesedése a legfrissebb adatok szerint mintegy 30 százalékra tehető.
A drága prémium és az olcsóbb SUV modellek, valamint a német gyártmányú és az import típusok esetében egyaránt nem ritka a két számjegyű visszaesés.
A legrosszabbul a Mercedes GLA teljesített, mely éppen generációváltás előtt álló modellből 65,4 százalékkal kevesebb fogyott, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A Dacia Duster, illetve a Range Rover is gyengén teljesített, ezen típusok eladásai rendre 62,8, illetve 59,5 százalékkal estek vissza.
A 98 SUV közül 51 romló eladási mutatókkal zárta a februárt. Szakértők szerint a jelenség hátterében többek közt az is állhat, hogy a CO2-kvóta miatt jelentős pénzbüntetésektől félő gyártók szándékosan nem pörgetik a piacot, mert arra várnak, hogy az év hátralévő idejében megérkezzenek a szerényebb károsanyag-kibocsátású hibrid modelljeik.
2020 februárjában a Volkswagen Tiguan uralta a divatterepjárók német piacát: a típusból 4 990 darab fogyott, ami éves szinten 21,4 százalékos visszaesést jelent. A második helyezett, 3 043 példányban értékesített Volkswagen T-Roc eladásai 37,6 százalékkal romlottak, a bronzérmes pedig a 2 973 eladási mennyiséget produkált Mercedes GLC, amiből 7,6 százalékkal kevesebbet adtak el, mint egy évvel korábban.
Németországban mostanság egyre inkább közutálat tárgyaivá válnak a városi terepjárók, melyek közül a nagy és sokat fogyasztó modellekre a közeljövőben extra terheket róhatnak ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.