A villanyautók piaca elsősorban azért lassult le, mert egyes országokban jelentősen megvágták az állami támogatásokat.
A német ZSW legfrissebb adatai szerint 2019 végén világszerte mintegy 7,9 millió tisztán elektromos hajtású személyautó volt használatban. A tavalyi évben 2,3 millió új e-autót adtak el globálisan, vagyis 2019 végén 40 százalékkal több ilyen jármű volt használatban, mint egy évvel korábban.
Ez jól hangzik, azonban gyorsan hozzá kell tennünk, hogy 2019-ben mindössze 90 ezerrel több új villanyautó fogyott, mint 2018-ban, vagyis az eladások alig 4 százalékkal növekedtek. Összehasonlításképp, 2017 és 2018 között 74 százalékkal nőttek az eladások.
A növekedés lassulása elsősorban annak következménye, hogy Kínában és az USA-ban a közelmúltban jelentősen megvágták az állami támogatásokat. 2019-ben Kínában 52 ezerrel, az Egyesült Államokban pedig közel 32 ezerrel kevesebb villanyautót adtak el, mint az előző évben.
3,81 millió használatban lévő villanyautóval Kína vezeti a toplistát, majd pedig az 1,45 milliós USA, illetve a 371 ezres Norvégia következik a sorban. Utóbbi alig több mint 5 milliós népességű, de igen komoly kőolajkészlettel rendelkező skandináv országban 2019-ben közel 82 ezer villanyautót adtak el, ily módon a tavaly eladott új autóknak már az 57 százaléka tisztán elektromos hajtású volt.
A 83 milliós népességű Németországban 2019-ben 109 ezer e-autó fogyott, ami az új autók piacának mindössze 3 százalékát teszi ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.