Megpróbálnak átállni az online üzemmódra a kínai kereskedők.
Az első adatok szerint 92 százalékkal estek a kínai autóeladások az idei év februárjában, első sorban a koronavírus miatti veszélyhelyzetnek köszönhetően.
Február első hetében naponta összesen 811 autót adtak el a hatalmas piacon, amely 96 százalékos visszaesés – írta két napja a BBC.
A megoldás mostanra némileg megvan, mert elkezdték átállítani a forgalmazást online rendszerekre a márkák. A legnagyobb kínai autómárka a Geely, amely a Volvo, a Lotus, és a londoni elektromos taxikat gyártó cég tulajdonosa is az elsők között lépett.
A cég február 10-én elindított egy online rendelési platformot, amely a lassú indulást követően kezd felpörögni és ötszörös növekedésről számoltak már be. A cég elintéz mindent, biztosítást, hitelt ha kell, és végül házhoz is viszik a kocsit. Illetve elsőre akár csak egy tesztvezetésre is kimennek, ha valaki ki akarja próbálni a Geely egyik autóját.
A következő lépcsőfok az online szervizszolgáltatás lehet: felveszik a kocsit és visszahozzák, leszervizelve vagy javítva.
Némi optimizmusra ad okot a jelenlegi helyzetben, hogy a kínai autógyárak többsége újra elindította a termelést, ám a beszállítói lánc még erősen akadozik, így a valós kapacitásától még messze van a helyi autóipar termelése.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.