Ezek a bajor gázolajos modellek azért annyira még nem hibridek, hogy zöld rendszámot kaphassanak.
A BMW a közelmúltban generációváltáson átesett X5-ös és X6-os divatterepjárókat mostantól új lágyhibrid dízel kivitelben is kínálja. Megérkezett a BMW X5 xDrive 40d és a BMW X6 xDrive 40d.
A 48 V-os lágyhibrid technikával kiegészített soros hatgengeres 3 literes turbódízel motor 340 lóerős teljesítményt, illetve 700 Nm-es nyomatékot ad le. Utóbbi csúcsnyomaték 1750-es és 2250-es percenkénti fordulatszám között hívható le, a csúcsteljesítmény eléréséhez pedig 4400-ig kell forgatni a főtengelyt.
A 11 lóerős villanymotorral kiegészített hajtásláncú, nyolcfokozatú automataváltós új X5-ös és X6-os 5,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet. Az átlagfogyasztás 5,8-6,2 liter között alakul, legalábbis a gyártó előzetes közlése szerint.
Magyarországon 20,15 millió forinttól indul a 265 lóerős X5 xDrive 30d, az általunk is alaposan letesztelt 400 lóerős X5 xDrive M50d (mellékelt fotókon) alapára pedig 27,24 millió forint. Az új 40d változat e két modell közé ékelődik majd be, mind árban, mind teljesítményben.
A BMW-nek zöld rendszámos plugin hibrid divatterepjárója is van: a benzinmotorra épülő 394 lóerős X5 xDrive 45e indulóára 24 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.