A gyártósorok azért pihennek, mert egyszerűen nincs akkumulátor, amit be lehetne szerelni a kocsikba.
A Jaguar 2018 márciusában leplezte le első villanyautóját, a szabadidő-autók piacán hadrendbe állította a közelmúltban az év autójának megválasztott I-Pace-t. A díjnyertes modell után komoly érdeklődés mutatkozik, brit lapértesülések szerint azonban ezen a héten le kellett állítani a gyártását.
A Jaguar I-Pace osztrák gyártósorai azért állnak hétfőtől egy hétig, mert az akkumulátorokat szállító LG Chem lengyel üzeme nem képes megfelelő mennyiségű telepet szállítani.
A tavaly nagyjából 18 ezer példányban értékesített 400 lóerős és 696 Nm-es elektromos SUV egy 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát.
A maximum 100 kW-os teljesítménnyel tölthető I-Pace 4,8 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 200 km/h, a szigorú EPA-szabvány szerinti hatótávja pedig 375 kilométer.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.