Kevés olyan sorozatgyártású autó létezik, mely legyorsulná a 761 lóerős zuffenhauseni zöld rendszámost.
A Porsche ősszel leplezte le első villanyautóját, a többféle kivitelben készülő Taycant. A legerősebb modell a Turbo S, mely hiába nyom 2 370 kilogrammot a mérlegen, 761 lóerős teljesítménye, illetve 1 050 Nm-es nyomatéka igen komoly menetdinamikát kölcsönöz neki.
A Car and Driver nemrégiben alaposan letesztelte a Taycan Turbo S-t, melyről kiderült, hogy a 0-60 mérföld/órás (0-96 km/h) gyorsulást alig 2,4 másodperc alatt letudja. Ami nemcsak a nagy teljesítménynek, hanem az egyedi kétfokozatú váltónak is köszönhető.
A neves magazin történetében eddig csak két olyan autó volt, mely ennél komolyabb gyorsulást produkált. Az egyik a fejlett hibrid hajtásláncú Porsche 918 Spyder volt, ami 2,1 másodperc alatt lőtt ki állóhelyzetből 96 km/h tempóra, a másik pedig a 2,3 másodperces szintidőt produkáló Lamborghini Huracán Performante volt.
Vagyis két kőkemény sportkocsi, melyben a sofőrön kívül csak egy utas foglalhat helyet, míg a Taycan egy teljes értékű 4 ajtós kocsi.
A Car and Driver a legújabb és leggyorsabb Tesla Model S-t egyelőre még nem tesztelte. Legutóbb egy 2015-ös Tesla Model S P90D járt náluk, ami 2,7 másodperces 0-96 km/h gyorsulást produkált.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.