A Budapest-Bécs távolság megtételét követően már nem túl sok energia marad az akkumulátorban.
A Porsche tavaly ősz elején leplezte le első tisztán elektromos hajtásláncú autóját, a Taycant, mely többféle változatban készül. A 0-ról 100-ra 2,8 másodperc alatt kilövő csúcskategóriás Taycan Turbo S elsősorban 761 lóerős teljesítményéről, illetve 1 050 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg, illetve arról, hogy a leleplezéskor a gyártó mintegy 412 kilométeres hatótávolságról tett említést.
Utóbbit az európai WLTP-szabvány szerint mérték, most azonban fény derült a sokkal szigorúbb és egyben a valósághoz sokkal közelibb értéket produkáló amerikai EPA-hatótávra is. Ez pedig mindössze 309 kilométer, vagyis a gyakorlatban körülbelül ekkora távolságot képes megtenni a 93,4 kWh-s akkumulátorú német sportszedán.
Összehasonlításképp, a 100 kWh-s akkumulátorral szerelt Tesla Model S P100D EPA-mérés szerinti hatótávolsága mintegy 500 kilométer.
A 680 lóerős, illetve 850 Nm nyomatékú Taycan Turbo a gyártó közlése szerint 450 kilométeres WLTP-hatótávú, azonban ez a csúcsmodellnél némileg visszafogottabb produkciót nyújtó Taycan az EPA-szabvány szerint csak 320 kilométert képes megtenni két töltés között.
A Porsche sosem rejtette véka alá, hogy a Taycan fejlesztése során a vezetési élmény és a menetdinamika mindig is előnyt élvezett a hatótávval szemben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.