Régóta ígérgetik ezt a szupererős elektromos autót, melyet most sikerült kipróbálnunk és amely még az év vége előtt gyártásba kerül.
A mintegy 300 alkalmazottat foglalkoztató céget az a Carsten Breitfeld vezeti, aki korábban 20 évet töltött el a BMW-nél és többek közt az i8-as fejlesztési részleget is vezette. A Faraday Future első villanyautója tapasztalaink szerint egyelőre még messze nem hozza a BMW-szintű minőséget, a felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége erősen prototípus-szagú. De azt ígérik, hogy a 2020 vége előtt érkező végleges változattal már nem lesznek ilyen gondok.
A hagyományos kilincsek nélküli autó ajtaja érintésre nyílik, a hatalmas ülésekben kényelmesen lehet helyet foglalni. Elöl is rengeteg a hely, a hátul utazóknak pedig limuzinos életérzésben lehet részük. Utóbbi miatt viszont a csomagtartó kapacitása átlagon aluli.
A rengeteg kijelzőt felvonultató utastérben nem meglepő módon konstans csend uralkodik. A meghajtásról három villanymotor gondoskodik, melyek összteljesítménye eléri az 1 050 lóerőt. Ez pedig 2,39 másodperces 0-96 km/h gyorsulást tesz lehetővé. A végsebességet egyelőre nem kommunikálják, mint ahogy kérdésünkre azt sem kívánták elárulni, hogy milyen nehéz az autó.
Mi mindenképpen 2,5 tonna feletti tömegre tippelnénk, már csak azért is, mert az utastér alatt egy nem kevesebb, mint 130 kWh kapacitású akkumulátor található. Ami a gyártó közlése szerint egy feltöltéssel mintegy 480 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Nem rossz, de a Teslák 100-as teleppel bőven 500 kilométer feletti e-hatótávot biztosítanak.
Végül az ár. A cég képviselői szerint a Level 3-as önvezetésre képes, 22 colos kerekeken gördülő FF91 mintegy 200 000 dolláros, vagyis körülbelül 60 millió forintos áron debütálhat. Az első körben az USA-ban debütáló villanyautó a tervek szerint a későbbiekben Európában is kapható lesz, a kezdeti időkben évente 30 000 példányt kívánnak belőle gyártani. Amennyiben minden jól megy, FF81 néven érkezik majd egy kisebb és olcsóbb Faraday Future is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.