Autó László Ferenc 2020. január. 13. 06:41

Exkluzív: kipróbáltuk a Tesla-verőnek kikiáltott 1050 lóerős új villanyautót

László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Régóta ígérgetik ezt a szupererős elektromos autót, melyet most sikerült kipróbálnunk és amely még az év vége előtt gyártásba kerül.

Az elmúlt években sokat lehetett hallani egy bizonyos Faraday Future nevezetű kaliforniai cégről, mely nem titkoltan némi borsot szeretne törni a nagy rivális Tesla orra alá. Még pedig ezzel az FF91 névre keresztelt futurisztikus villanyautóval, mely megannyi késést követően most már közel van a sorozatgyártáshoz:
László Ferenc

A mintegy 300 alkalmazottat foglalkoztató céget az a Carsten Breitfeld vezeti, aki korábban 20 évet töltött el a BMW-nél és többek közt az i8-as fejlesztési részleget is vezette. A Faraday Future első villanyautója tapasztalaink szerint egyelőre még messze nem hozza a BMW-szintű minőséget, a felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége erősen prototípus-szagú. De azt ígérik, hogy a 2020 vége előtt érkező végleges változattal már nem lesznek ilyen gondok.

László Ferenc

A hagyományos kilincsek nélküli autó ajtaja érintésre nyílik, a hatalmas ülésekben kényelmesen lehet helyet foglalni. Elöl is rengeteg a hely, a hátul utazóknak pedig limuzinos életérzésben lehet részük. Utóbbi miatt viszont a csomagtartó kapacitása átlagon aluli.

László Ferenc
László Ferenc

A rengeteg kijelzőt felvonultató utastérben nem meglepő módon konstans csend uralkodik. A meghajtásról három villanymotor gondoskodik, melyek összteljesítménye eléri az 1 050 lóerőt. Ez pedig 2,39 másodperces 0-96 km/h gyorsulást tesz lehetővé. A végsebességet egyelőre nem kommunikálják, mint ahogy kérdésünkre azt sem kívánták elárulni, hogy milyen nehéz az autó.

László Ferenc

Mi mindenképpen 2,5 tonna feletti tömegre tippelnénk, már csak azért is, mert az utastér alatt egy nem kevesebb, mint 130 kWh kapacitású akkumulátor található. Ami a gyártó közlése szerint egy feltöltéssel mintegy 480 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Nem rossz, de a Teslák 100-as teleppel bőven 500 kilométer feletti e-hatótávot biztosítanak.

László Ferenc

Végül az ár. A cég képviselői szerint a Level 3-as önvezetésre képes, 22 colos kerekeken gördülő FF91 mintegy 200 000 dolláros, vagyis körülbelül 60 millió forintos áron debütálhat. Az első körben az USA-ban debütáló villanyautó a tervek szerint a későbbiekben Európában is kapható lesz, a kezdeti időkben évente 30 000 példányt kívánnak belőle gyártani. Amennyiben minden jól megy, FF81 néven érkezik majd egy kisebb és olcsóbb Faraday Future is.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.