Ha valaki az Autobahnon folyamatosan teljesen lenyomott gázpedállal közlekedik, akkor még a nagy akkumulátorkapacitás ellenére is nagyon gyorsan lemerülhet a kocsija.
A Tesla Model S legerősebb és egyben legdrágább kivitele egy 100 kWh kapacitású akkumulátort tudhat magáénak, ami a gyártó közlése szerint az NEDC-nél szigorúbb, de az EPA-nál engedékenyebb WLTP mérési szabvány szerint 610 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.
A Porsche által nemrégiben leleplezett Taycan Turbo S 761 lóerős csúcsteljesítményű meghajtását egy 93,4 kWh kapacitású akkumulátor szolgálja ki energiával, és a gyártó 412 kilométeres WLTP hatótávolságról tesz említést.
De mi a helyzet akkor, ha valaki a forgalomtól éppen mentes német autópályán tartósan padlógázzal utazik ezekkel a méregdrága villanyautókkal? Természetesen drasztikus mértékben lecsökken a hatótáv.
Ha tartósan 260-nal suhanunk egy Tesla Model S-sel, akkor csupán 135 kilométeres hatótávra számíthatunk, ha pedig lassítás nélkül 260-nal száguldunk a Porsche Taycan Turbo S-sel, akkor alig 105 kilométer után teljesen lemerül a kocsi akkumulátora.
Ebben persze nincs semmi meglepő, hiszen a belső égésű motoros autók fogyasztása is jelentősen megnő nemcsak a végsebesség környékén, hanem akár már 130 km/h felett is.
Az egyik végletet az 1 500 lóerős Bugatti Chiron jelenti, mely 420 km/h-val csak 10-12 percig képes haladni, ezt követően ugyanis kifogy a 100 literes üzemanyagtartálya.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.