Az újdonság révén egy feltöltéssel akár 50 kilométert is meg lehet tenni tisztán elektromosan.
Az Opel szeptemberben a Frankfurti Autószalonon tárta a nagyközönség elé a plugin hibrid hajtásláncú Grandland X Hybrid4 divatterepjárót, mely nem kevesebb, mint 300 lóerős összteljesítménnyel és 450 Nm-es csúcsnyomatékkal rendelkezik. Most pedig itt a típus újabb külsőleg tölthető hibrid kivitele, a szerényebb teljesítményű és olcsóbb Grandland X Hybrid.
Az újdonságban egy 180 lóerős 1,6 literes 4 hengeres turbós benzinmotor, valamint egy 110 lóerős villanymotor található, melyek egy nyolcfokozatú automata váltó, illetve egy 13,2 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor társaságát élvezik.
A 224 lóerős, illetve 360 Nm-es teljesítményre képes újdonság a nagytestvérétől eltérően nem összkerékhajtású, hanem csak az első kerekein van hajtás. A WLTP-szabvány szerint egy feltöltéssel 57 kilométert lehet megtenni tisztán elektromos módban, vagyis 5 kilométerrel többet, mint az összkerekes változattal. 7,4 kW-os töltővel egy teljes töltés kevesebb mint 2 órányi időt vesz igénybe.
A 43 440 eurós (14,3 millió forint) német alapárú újdonság 8,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 225 km/h. Összehasonlításképp, a Grandland X Hybrid4 6,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as és a gyorsulásának 219 km/h-nál szakad vége.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.